Hur söker jag bland hashtaggen?


Fråga: hur söker jag bland hashtaggen?

Svar: Generellt skriv in #dittsökord i sökrutan.

Fråga: Jag sökte på hashtaggen och fick upp alla.

Svar: Ja, om man kollar en hashtagg ser man allt som skrivs i den, men det dyker inte upp i det personliga flödet.

Fråga: Jag skulle behöva hjälp med att tyda alla taggar, vad de står för.

Svar: Att tyda alla taggar blir det nog svårt. Bäst att du berättar vilka taggar du menar specifikt… Många är ju dagsländor.

Det kan vara värt att lägga till att det är viktigt hur man namnger sina taggar. Det bör vara kort men också relevant för ämnet som diskuteras och att det går att förstå någorlunda vad den täcker. Annars är det bara att klicka på taggen och kolla vad det handlar om. Taggarna kan innehålla svenska tecken som exempelvis #kvällsöppet Ett annat exempel på hur galet det kan bli är #grav11 som egentligen var taggen för gräv11.

About Twitterakuten

Bloggen är till för att fånga upp, strukturera och arkivera de frågor och tips som dyker upp om och kring Twitter. Bloggen drivs helt ideellt, av egen kraft och med ett brinnande intresse för interaktion mellan människor och tekniska lösningar. Det är bara kul att dela med mig kunskap och erfarenheter. Jag som ligger bakom bloggen, heter @Twittdoktorn på Twitter och på Facebook, där jag också svarar på frågor efter bästa förmåga. Använd gärna taggen #twitterakuten. Om du inte öppet vill diskutera dina frågor kan jag nås även via e-post: twittdoktorn(@)gmail.com

Posted on 2015-05-19, in FAQ, Hashtagg #, Osorterat, Twitterskola and tagged , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

